Stelaertshoeve
Logo Logo

We hebben geen resultaten gevonden.
Probeer het nog eens met een andere zoekterm of stel je vraag via chat, mail of telefoon.

Vragen over de financiering

Hoe weet ik of ik de woning kan betalen?

Je kunt vrijblijvend een gesprek aangaan met een financieel adviseur van bijvoorbeeld de Rabobank. In dit gesprek krijg je een goed beeld of je de woning kunt betalen en wat jouw toekomstige maandlasten zullen zijn.

Wanneer moet ik mijn hypotheek rond hebben?

Zodra de bouw van de woning definitief doorgaat, word je door de notaris uitgenodigd om de leveringsakte en hypotheekakte te passeren. Het is verstandig om de hypotheek rond te hebben zodra je in de gelegenheid wordt gesteld de akte te passeren.

Wat als ik mijn hypotheek niet rond krijg, zit ik dan aan de koop vast?

In de koop- en aannemingsovereenkomst zit een ontbindende voorwaarde voor het verkrijgen van een hypotheek. Als je onverhoopt de hypotheek niet rond krijgt, kun je binnen een periode van 2 maanden na aankoop de overeenkomst ontbinden. Je kunt dit doen door de ontbinding aan te vragen aangevuld met tenminste 2 afwijzingen van geldverstrekkers.

Wanneer start ik met betalen?

Zodra je naar de notaris gaat voor het passeren van de leveringsakte en de bouw is nog niet begonnen, betaal je de koopsom van de grond. De aanneemsom betaal je vervolgens in termijnen vanaf het moment dat de bouw start. De notaris verzorgt bij het passeren van de leveringsakte de betaling van alle tot op dat moment verschuldigde termijnen en eventuele rente. Na de start van de bouw en zodra een bepaald punt in de bouw is bereikt, ontvang je van de aannemer een factuur, die je vervolgens binnen 2 weken dient te betalen. Je kunt betalen uit eigen middelen of de factuur doorsturen aan jouw hypotheekverstrekker. Als het passeren van de leveringsakte bij de notaris heeft plaatsgevonden, zal de hypotheekverstrekker zorg dragen voor betaling.

Kan ik de woning (deels) met eigen geld betalen?

Ja dat is mogelijk. Het is verstandig om dat zo snel mogelijk aan de notaris door te geven. Dit in verband met het inplannen van de afspraak voor het passeren van de aktes.

Moet ik nog rekening houden met extra kosten die ik moet betalen als ik een woning koop?

Bij het kopen van een nieuwbouwwoning moet je altijd rekening houden met extra kosten. Zo heb je bijvoorbeeld kosten bij het sluiten van een hypotheek (advieskosten en notariskosten). Ook maak je kosten voor het inrichten en afwerken van de woning.

Kan ik ook mijn eigen notaris kiezen?

Dat is alleen mogelijk voor het passeren van de hypotheekakte. Het is dan wel verstandig dat je dit goed afstemt met de projectnotaris.

Wat is bouwrente?

Als je later in een project instapt dan betaal je rente over de reeds vervallen termijnen tot aan de datum van overeenkomen van de koop- en aannemingsovereenkomst. Het percentage van deze rente is in de overeenkomsten vastgesteld. Deze rente wordt bouwrente genoemd en is niet fiscaal aftrekbaar.

Wat is transportrente?

Dit is de rente berekend vanaf datum overeenkomen of zoveel later als vastgesteld in de koop- en aannemingsovereenkomst tot aan de datum van het passeren van de leveringsakte. Het percentage van deze rente is in de overeenkomsten vastgesteld. Deze rente wordt transportrente genoemd en is wel fiscaal aftrekbaar.

Wat is Nationale Hypotheek Garantie (NHG)?

De NHG is een garantie op hypothecaire leningen voor de aankoop en verbetering van een eigen woning. Door deze garantie van de Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen (WEW), is de geldverstrekker zeker dat de lening wordt terugbetaald.

Moet de woning onverhoopt worden verkocht en is de opbrengst lager dan de hypotheekschuld, dan betaalt het WEW de restschuld aan de geldgever. Door deze zekerheid krijg je korting op de hypotheekrente. Dit voordeel kan oplopen tot 0,7 % per jaar, waardoor je honderden euro's per jaar kunt besparen. De maximale hypotheek voor aankoop is in 2018 € 265.000 (100% van de marktwaarde). De maximale hypotheek bij oversluiten is € 265.000, inclusief bijkomende kosten. Wanneer er sprake is van energiebesparende maatregelen is de maximale hypotheek € 280.900 (106% van de marktwaarde).

Bij het woningaanbod (kenmerken) op onze site staat altijd vermeld als de prijs van een woning binnen deze prijsklasse valt.

Ik heb nog een woning te verkopen, zijn er voor mij mogelijkheden om dubbele lasten te voorkomen?

Dubbele maandlasten zijn niet of nauwelijks te voorkomen. Je betaalt al een gedeelte van de koopsom tijdens de bouw en daarvoor betaal je een vergoeding aan de geldverstrekker. De dubbele maandlasten zijn wel fiscaal aftrekbaar met een maximum van 2 jaar.

Wat zijn de financiële voordelen van het kopen van een nieuwbouwwoning t.o.v. een bestaande woning?

Bij de financiering van een nieuwbouwhuis krijg je een aantal voordelen. Zo kan je voor de financiering van jouw nieuwe huis meer lenen dan voor de meeste bestaande woningen.

Omdat de overheid energiezuinigheid wil stimuleren is afgesproken dat kopers van woningen die energiezuinig zijn, extra financieringsruimte krijgen in de hypotheek die ze willen afsluiten. En dat kan fors oplopen.

Zo heb je bij een nieuwbouwhuis standaard € 9.000 meer financieringsruimte, bij een nul-op-de-meter woning is dit zelfs € 25.000.

Daarnaast hebben de hypotheekverstrekkers vaak ook eigen regelingen om energiezuinigheid te stimuleren. De Rabobank kent sinds kort de Rabo GroenHypotheek voor woningen met een EPC lager dan 0,26. Verder koop je een nieuwbouwwoning 'vrij op naam'. Dit betekent dat de meeste extra kosten voor de bouw en overdracht van huis en grond al is verwerkt in de prijs van het huis zelf. Voorbeelden zijn de notariskosten voor de overdracht van het nieuwe huis en makelaarskosten. Dit levert je al snel een paar duizend euro op.

Er wordt gevraagd om een financiële check in te leveren bij het doorgeven van mijn voorkeuren. Waarom is dat?

We proberen zoveel mogelijk mensen de woning van hun hoogste voorkeur toe te wijzen. Daarbij kijken wij naar de meest concrete kandidaten. Een financiële check laat ons zien dat jij de woning kunt financieren of met eigen middelen kunt betalen. Het inleveren van een financiële check, zorgt er dus voor dat jij een meer concrete kandidaat wordt.

Waar moet een financiële check aan voldoen?

Een financiële check is een brief (niet ouder dan 3 maanden) van je bank of hypotheekverstrekker waar in staat dat jij – bij het door jou opgegeven inkomen, vermogen en/of schuld – het benodigde bedrag voor jouw gewenste woning kunt lenen of met eigen middelen kunt betalen. Aan je financieel adviseur kun je vragen welke gegevens hij/zij daarvoor nodig heeft. LET OP: dit is geen hypotheekaanvraag, alleen een verklaring dat jij je financiële mogelijkheden hebt laten doorberekenen. Bekijk een voorbeeldbrief financiële check.

Wanneer lever ik mijn financiële check in?

Nadat de verkoop is gestart lever je jouw financiële check in. Deze gegevens worden alleen gebruikt voor de toewijzing. Na toewijzing verwijderen wij de gegevens van de financiële check uit onze systemen.

Hoe kom ik aan een brief (financiële check) waarin staat dat ik de woning kan betalen?

Je kunt deze brief laten opstellen door jouw bank of hypotheekverstrekker.

Vragen over het gebied

Heb je vragen over het gebied Wagnerplein?

Kijk hiervoor op de veel gestelde vragenpagina van Wagnerplein.

Vragen over deelplan Stellaertshoeve

Hoeveel woningen worden er in de wijk gerealiseerd?

In Stelaertshoeve (deelplan 5) zijn 51 nieuwbouwwoningen gebouwd op de voormalige schoollocatie aan de Beethovenlaan. Hiervan zijn er 20 verkocht en 31 bestemd voor verhuur. 

Wat voor soort woningen komen er in de wijk?

Het aanbod in Stelaertshoeve bestaat uit rij- en hoekwoningen.

Komen er ook huurwoningen in het aanbod? En zo ja, wie is de verhuurder?

Van de 51 nieuwbouwwoningen in Stelaertshoeve zijn er 31 gekocht door een belegger die de woningen na oplevering verhuurt. Kijk hiervoor op www.hureninstelaertshoeve.nl 

Zijn er ook starterswoningen gepland?

Ja, de rijwoningen in Stelaertshoeve (deelplan 5) zijn geschikt voor starters.

Worden er ook sociale koopwoningen gebouwd?

Nee, die staan niet op het programma.

Waar kan ik mijn auto parkeren?

In de nieuwbouw van Stelaertshoeve (deelplan 5) is gezorgd voor voldoende parkeergelegenheid. Of je de auto echt voor de deur kunt parkeren, is afhankelijk van de ligging van de woning. Rondom het Wagnperplein is verder meer dan voldoende (gratis) parkeergelegenheid voorzien.

Is/blijft parkeren gratis?

Parkeren rondom het Wagnerplein blijft gratis.

Komen er nieuwe wegen in de wijk?

De bestaande wegen worden aangepast en indien nodig opnieuw bestraat.

Komt er ook een speeltuin of speelweide?

Op het groene veld in Stelaertshoeve is ruimte voor speelgelegenheid. De inrichting daarvan wordt in overleg met de gemeente Tilburg en een aantal omwonenden verzorgd.

Is er een honden uitlaatplaats in de buurt?

Je kunt je hond gewoon in de buurt uitlaten. Wel altijd netjes opruimen natuurlijk…..

Wanneer start de verkoop van het project?

De verkoop van de 20 woningen in Stelaertshoeve is gestart in juni 2017. De woningen zijn inmiddels verkocht.

Zijn deze woningen al een keer eerder gebouwd zodat ik ze kan bekijken?

Alle woningen in Stelaertshoeve zijn verkocht en bewoond. Je kunt ze ter plaatse bekijken.

Is er al een vergunning om de woningen te bouwen?

Voor de bouw van de woningen in Stelaertshoeve is een onherroepelijke vergunning verleend. De woningen zijn inmiddels gerealiseerd.

Hoe lang duurt de bouw en wanneer worden de 1e woningen opgeleverd?

De bouw is gestart in december 2017. De laatste woningen in Stelaertshoeve worden in september 2018 opgeleverd. 

Vragen over de woningen

Welke makelaar verkoopt de woningen?

Hart van Brabant Makelaardij uit Tilburg heeft de woningen in Stelaertshoeve verkocht.

Is mijn favoriete woning nog beschikbaar?

Alle woningen in Stelaertshoeve zijn verkocht.

Hebben de woningen een tuin? Wat is de ligging en wat zijn de afmetingen?

De woningen in Stelaertshoeve hebben een tuin. De afmetingen en de ligging zijn per woning verschillend. Kijk hiervoor op de kavelkaart bij het woningaanbod.

Is er al verkoopdocumentatie beschikbaar?

Wanneer de verkoop start vind je alle verkoopdocumentatie van de woningen bij je favoriete woning of in de Mijn Eigen Huis omgeving. Zijn de woningen nog niet in verkoop? Dan zijn we nog hard aan het werk om alle verkoopdocumentatie gereed te maken!

Wanneer gaat de volgende fase in verkoop?

Er is geen volgende fase in Stelaertshoeve.

Kan ik een bezichtiging inplannen?

Alle woningen in Stelaertshoeve zijn verkocht. We kunnen geen bezichtiging plannen. Wilt u de buitenzijde bekijken, dan kunt u door de wijk lopen.

Wie bouwt de woningen?

De woningen zijn gebouwd door Dura Vermeer Zuid. 

Welke woningen worden er eerst gebouwd en welke volgen daarna?

Er wordt gestart met de huurwoningen, de koopwoningen volgen daar direct op. Inmiddels zijn de huurwoningen opgeleverd, de oplevering van de laatste koopwoning is in september 2018.

Zijn er mogelijkheden om de woning naar eigen wens aan te passen of in te delen?

Er zijn mogelijkheden om de woning aan te passen naar eigen wens. Dit geldt overigens meer voor de indeling en het afwerkingsniveau dan de buitenkant van de woning. De aannemer beoordeelt of de gewenste aanpassing past bij het bouwplan en/of deze niet in strijd is met de normen waaraan de woning moet voldoen. De kopersadviseur van de aannemer adviseert je in dit traject. Je vindt de meer- en minderwerklijst bij de downloads op deze website.

Wanneer kan ik bij de kopersadviseur van de aannemer terecht?

Dat kan zodra je een woning gekocht hebt en je van ons bericht hebt gehad dat de bouw gaat starten. Je wordt dan door de kopersadviseur van de aannemer uitgenodigd voor een gesprek.

Zijn er al prijzen voor meerwerk opties bekend?

Zodra de meerwerk opties bekend zijn, worden deze online geplaatst. Deze bekijk je op de pagina Woningen onder het betreffende bouwnummer bij het kopje 'downloads' op deze website óf in je Mijn Eigen Huis omgeving.

Wordt de woning opgeleverd met een keuken?

Ja, de woning wordt standaard opgeleverd met een moderne keuken inclusief apparatuur.

Wie is de leverancier van de keuken?

De keukens in Stelaertshoeve zijn geleverd door Bruynzeel.

Is er een gasaansluiting in de woning?

Ja, de woning heeft een gasaansluiting.

Wordt de woning opgeleverd met een badkamer?

Elke woning wordt uitgerust met een complete, moderne badkamer.

Waar kan ik terecht voor de inrichting van de badkamer?

In de showroom van Plieger kun je terecht voor de badkamer van de woningen in Stelaertshoeve.

Mag ik de woning ook helemaal casco kopen?

Dat kan, daarover kun je met de aannemer afspraken maken. Voor Stelaertshoeve is dat niet meer relevant, alle woningen zijn verkocht en opgeleverd.

Waar kan ik de plattegronden van de woningen downloaden?

Wanneer de plattegronden van de woningen klaar zijn, kan je ze bekijken bij het bouwnummer of woningtype op de pagina Woningen.

Welk energielabel heeft de woning/het appartement?

Alle nieuwbouwwoningen hebben energielabel A, dit is het meest gunstige label en staat voor een duurzame en energiezuinige woning.

Vragen over Mijn Eigen Huis

Wat is Mijn Eigen Huis?

Mijn Eigen Huis is een persoonlijk account waar je jouw favoriete woningen beheert, documenten kunt downloaden, nieuwsberichten kunt lezen en voorkeuren doorgeeft als de verkoop is gestart. Je hebt maar 1 account nodig voor alle BPD websites.

Waarom is een account van Mijn Eigen Huis nodig?

Met een persoonlijk account van Mijn Eigen Huis zie je in 1 overzicht wat jouw favoriete woningen zijn, geef je digitaal jouw voorkeuren door als de verkoop start en beheer je jouw voorkeuren gewoon online.

Hoe maak ik een account aan?

Een volledige uitleg voor het aanmaken van een Mijn Eigen Huis account, vind je onder Service op de pagina Mijn Eigen Huis.

Waarom moet ik mijn account via e-mail bevestigen?

Om zeker te weten dat jij zelf het account hebt aangemaakt ontvang je een e-mail om je account te bevestigen. Zodra je dit hebt bevestigd kun je inloggen in Mijn Eigen Huis.

Ik heb een account aangemaakt maar ik krijg geen e-mail om het te bevestigen

Het kan zijn dat de e-mail in je spam/ongewenste e-mail of junkmail terecht is gekomen.

Het lukt niet om een account aan te maken

Check of je gebruik maakt van een geldig e-mailadres.
Heb je een vinkje geplaatst bij Privacy Statement?
Voldoet je wachtwoord aan de gestelde regels?

  • Tenminste 1 kleine letter
  • Tenminste 1 getal
  • Tenminste 1 hoofdletter
  • Tenminste 1 speciaal teken ! # $ % - _ = + < >
  • Minimaal 8 en maximaal 20 tekens

Mijn wachtwoord wordt niet geaccepteerd bij het aanmaken van een account

Het wachtwoord moet bestaan uit:

  • Tenminste 1 kleine letter
  • Tenminste 1 getal
  • Tenminste 1 hoofdletter
  • Tenminste 1 speciaal teken ! # $ % - _ = + < >
  • Minimaal 8 en maximaal 20 tekens

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Geen probleem. In het inlogscherm voer je je gegevens in en klik je op het vraagteken in het wachtwoord veld. Er wordt een e-mail naar je verzonden en kun je een nieuw wachtwoord aanmaken.

Ik heb al een account maar kan niet inloggen. Wat gaat er mis?

  • Log je in met het e-mailadres dat je hebt gebruikt toen je een account aanmaakte?
  • Ga na of je een geldig e-mailadres hebt. Een e-mailadres moet een @-teken bevatten en mag maar 1 punt achter de @ hebben.
  • Het wachtwoord vergeten? Vraag een nieuwe aan.
  • Zorg ervoor dat Caps Lock niet is ingeschakeld.

Kunnen mijn partner en ik afzonderlijk van elkaar een account aanmaken?

Ja dat is mogelijk. Echter per (toekomstig) huishouden mag slechts 1 keer ingeschreven worden op de woningen.

Hoe verwijder ik mijn account?

Jouw account verwijder je bij je persoonlijke gegevens in Mijn Eigen Huis. Een account kan alléén verwijderd worden als je niet gekoppeld bent aan een woning. Dat wil zeggen dat je geen koper of optant bent van een woning.

Ik heb een nieuw e-mail adres. Hoe kan ik nu inloggen?

Laat ons weten wat je nieuwe e-mail adres is, dan passen wij het voor je aan. Je kunt daarna gewoon inloggen met je nieuwe e-mail adres en je bekende wachtwoord.

Vragen over Online kopen

Online een woning kopen? Kan ik dan nog wel een ‘echt’ persoon spreken?

Het blijft altijd mogelijk om een afspraak te maken met een echt persoon. Je bepaalt namelijk helemaal zelf hoe je jouw huis koopt. Volledig online, gedeeltelijk online of uitsluitend via persoonlijk contact. Alles kan, niets moet. Aan jou de keus.

Ik wil een afspraak met de makelaar, kan dat?

Ja dat kan, je bevestigt de optie online via Mijn Eigen Huis en kiest voor Afspraak Maken. De makelaar neemt dan contact met je op om alles door te nemen.

Ik wil de woning volledig online kopen, hoe werkt dat?

In Mijn Eigen Huis bevestig je de optie op de woning die aan jou is toegewezen. Daarna kies je voor Online Kopen en doorloop je enkele stappen die nodig zijn om de overeenkomsten op te maken. Binnen enkele werkdagen ontvang je een uitnodiging om de overeenkomsten digitaal te ondertekenen. Heb je vragen of is iets niet duidelijk dan kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen.

Wat moet ik doen als ik na het kiezen voor 'Online kopen' toch een gesprek met de makelaar wil?

Als je hebt gekozen voor Online Kopen maar toch liever een afspraak wilt met de makelaar, dan kan dat op elk moment. Neem dan contact met ons op.

Online een handtekening plaatsen. Gelden dezelfde voorwaarden als bij het zetten van een fysieke handtekening?

Als je de woning volledig online koopt dan plaats je een digitale handtekening. Na het digitaal ondertekenen gaat de wettelijke bedenktijd in en gelden dezelfde voorwaarden als bij het fysiek plaatsen van een handtekening. Er gelden ontbindende voorwaarden zoals afgesproken is in de overeenkomst.

Hoe zet ik digitaal een handtekening?

Je ontvangt een e-mail met een link naar de te ondertekenen overeenkomsten. Koop je samen je partner dan krijgen jullie allebei separaat een e-mail. Je kunt  het contract tekenen via de smartphone, tablet of PC. De digitale handtekening is wettelijk erkend. Waar voorheen nog altijd een handgeschreven handtekening vereist was, is dit nu niet meer nodig! De handtekeningen worden geplaatst met behulp van een erkend ‘PKI overheid’-certificaat.

  • Je identificeert jezelf via iDIN
  • Je logt in bij je bank
  • Je plaats je naam en handtekening met muis op PC en op tablet en mobiel met je vinger
  • Als alle partijen hebben getekend, vind je het koopcontract en de transactiebon terug in Mijn Eigen Huis. Ze staan bij je Persoonlijke documenten.

Wat is iDIN?

iDIN is een Nederlands online identificatiemiddel. De iD staat voor iDentificeren en IN staat voor INloggen. iDIN is een soort iDEAL, maar dan voor het verifiëren van persoonsgegevens. Je logt in met de login van je bank die vervolgens aan de betreffende organisatie bevestigt wie je bent. De banken verstrekken dan gegevens zoals iemands naam, adres, leeftijd of geslacht. Wij hebben geen toegang tot jouw financiële gegevens. Het is ook niet mogelijk om via deze dienst te betalen.

Hoe ziet een digitaal ondertekend document eruit?

De geavanceerde elektronische handtekening wordt gecontroleerd met behulp van een certificaat dat door een erkende certificatiedienstverlener wordt uitgegeven. De Nederlandse overheid maakt gebruik van een certificaat dat wordt uitgegeven door Public Key Infrastructure (PKI). Gekwalificeerde elektronische handtekeningen kunnen alleen geplaatst worden met behulp van een gekwalificeerd digitaal certificaat. Alleen als een elektronische handtekening behoort tot deze categorie is deze gelijkwaardig aan een handgeschreven handtekening. BPD maakt gebruik van deze, middels PKI, gecertificeerde vorm. Let op: bij het uitprinten van het ondertekende document, is dit certificaat niet zichtbaar. Bij officiële handelingen is dus het digitale document nodig.

Zijn digitaal ondertekende documenten rechtsgeldig?

Een elektronische handtekening heeft dezelfde juridische waarde als de handgeschreven handtekening. Het digitaal ondertekende document staat juridisch gelijk aan een schriftelijk ondertekend document. Het voldoet aan de eisen die de wet stelt aan een elektronische onderhandse akte.

Is een gescande handtekening ook rechtsgeldig?

Een gescande handtekening is totaal anders dan een digitale handtekening. Het is niet verifieerbaar op originaliteit en afkomst en kan vrij gemakkelijk door iemand onder een document worden geplaatst. Een digitaal gemaakte handtekening door scannen is vrijwel nooit rechtsgeldig.

Overige vragen

Kan ik beter een bestaand huis of een nieuwbouwhuis kopen?

Een nieuwbouwhuis is een huis zonder zorgen waar je geen omkijken naar hebt. Alles is nieuw, alles doet het. Op bijna alles zit garantie en onderhoudskosten heb je de eerste jaren vrijwel niet. Daar komt bij dat je een nieuwbouwhuis ook nog eens helemaal kunt aanpassen aan je eigen wensen. Meer voordelen van nieuwbouw

Wanneer wordt gestart met de bouw?

Zodra 70% van de woningen is verkocht en de omgevingsvergunning (voorheen bouwvergunning) onherroepelijk is, krijgt de bouwer opdracht om het project te bouwen.

Is er overlast te verwachten van de bouw voor de directe omgeving?

Overlast van de werkzaamheden tijdens de bouw is niet te voorkomen. De aannemer zal er alles aan doen om dit wel zo veel mogelijk te beperken.

Welke zekerheid heb ik dat mijn huis wordt afgebouwd?

Alle woningen worden gebouwd onder de SWK Garantie- en Waarborgregeling. Als eigenaar van de woning heb je hiermee de garantie van een kwalitatief goede woning. Verder weet je dat jouw woning gegarandeerd wordt afgebouwd mochten zich onverhoopt problemen bij de aannemer voordoen. Je hebt bovendien als eigenaar de zekerheid dat eventuele gebreken gedurende de garantietermijn worden hersteld. Voor uitgebreide informatie: www.swk.nl.

Heb ik garantie op de woning en zo ja hoe lang?

Een van de voordelen van nieuwbouw is de garantie op de bouwkundige kwaliteit. Deze garantie (en bijbehorende periodes) is vastgelegd in de garantieregeling van SWK.

Wanneer ontvang ik het garantiecertificaat?

Nadat je de woning hebt gekocht en het plan goed is gekeurd door SWK sturen ze je het certificaat rechtstreeks toe. 

Van wie koop ik de woning?

De grond koop je van BPD Ontwikkeling BV; je sluit ook de koopovereenkomst met BPD Ontwikkeling BV. De aannemingsovereenkomst sluit je met de aannemer van het project. De aannemer bouwt jouw woning en is ook jouw aanspreekpunt tijdens de bouwperiode van jouw huis. Ook als je vragen hebt over meer- en minderwerk kun je bij de aannemer terecht.

Hebben belangstellenden die in de gemeente wonen voorrang?

In Nederland kennen we vrije vestiging. Dit betekent dat iedereen gelijke kans heeft om een woning te kopen en er geen restricties zijn ten aanzien van de koop.

Hoe vindt de toewijzing van de woningen plaats?

We proberen zoveel mogelijk mensen de woning van hun hoogste voorkeur toe te wijzen. We leggen je uit hoe de toewijzing van de woningen in zijn werk gaat op de pagina Woning kopen.

Wat is een ‘optie’ op een bouwnummer?

Een optie is een periode dat de woning exclusief voor een kandidaat is gereserveerd. In deze periode kun je al jouw vragen stellen en word je in de gelegenheid gesteld de woning aan te kopen. Het kan altijd voorkomen dat een optie op een bouwnummer nog vrijkomt.

Als ik een optie toegewezen heb gekregen, zit ik er dan direct aan vast?

Een optie is vrijblijvend. Tijdens deze periode is de woning of kavel exclusief voor jou gereserveerd. In deze periode worden al jouw vragen beantwoord en heb je de gelegenheid de woning of kavel te kopen.

Heb ik na het tekenen van de koop- en aannemingsovereenkomst ook nog een bedenktijd?

Na het (online) ondertekenen en ontvangen van de koop- en aannemingsovereenkomst door beide partijen heb je een bedenktijd van één kalenderweek.

Wat betekent ca (circa)?

Bij een project dat nog in ontwikkeling is, zijn de koopsommen nog niet definitief vastgesteld. Om je toch een indicatie te geven wat de woningen gaan kosten werken we met een koopsomindicatie, aangeduid als ca (circa). Het is dus mogelijk dat de uiteindelijke verkoopprijzen afwijken van de eerder afgegeven koopsomindicatie.

Wat betekent vrij op naam (v.o.n.)?

Vrij op naam betekent dat je koopt inclusief belasting (21% btw) en inclusief de notariskosten voor de overdracht.

Stel je vraag

Wil je weten wat wij met je gegevens doen? Klik dan hier voor ons privacy statement.

Het formulier is succesvol ontvangen

Voor de beste ervaring maakt deze website gebruik van cookies. Wat betekent dit voor jou?